Tata Steel verheugd over nominatie Femme Tech Award

16 Oct 2014

Tata Steel verheugd over nominatie Femme Tech Award

Tata Steel is genomineerd voor de Femme Tech Bedrijven Award 2014. De Femme Tech Bedrijven Award is een initiatief van TechniekTalent.nu en wordt voor de vierde keer uitgereikt om bedrijven die het goed doen op het gebied van vrouwen en techniek in de schijnwerpers te zetten. Naast Tata Steel zijn de multinationals Thales Nederland (Hengelo) en Shell (Den Haag) genomineerd in de categorie grote bedrijven. Een vakjury onder leiding van Titia Siertsema, voorzitter van UNETO-VNI, zal de winnaars bepalen. Op 11 november worden de Awards uitgereikt.

Annemarie Manger, director Engineering and Site Services: “Ik ben bijzonder trots op deze nominatie en zie het als een erkenning dat we op de goede weg zijn met ons diversiteitsbeleid en ons beleid gericht op Future Generations, zowel binnen als buiten het bedrijf. We voegen de daad bij het woord door het beleid concreet te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Dat begint al bij ons opleidingsbeleid. Zowel op de bedrijfsschool, waar we getalenteerde MBO-leerlingen aannemen, als in onze traineeprogramma’s, waar we ons richten op technisch toptalent van universiteiten en hogescholen, sturen we bewust op het aannemen van vrouwen. Afgelopen jaar waren 4 van de 8 toptrainees vrouw. Daar ben ik trots op!â€â€

Tata Steel biedt goede mogelijkheden voor flexibel werken voor vrouwen én mannen, zodat zorgtaken goed te combineren zijn met werk. Ook leidinggevende functie zijn goed uit te voeren in flexibele arbeidstijden. Het bedrijf besteedt daarnaast in de begeleiding van technische talenten (HBO/WO) extra aandacht aan de begeleiding en mentoring van vrouwen door vrouwen. Zo is Annemarie Manger persoonlijk mentor van een aantal van deze trainees.

Het bedrijf steekt veel tijd en energie in techniekpromotie onder jongeren. Tata Steel verzorgt doorlopende leerlijnen vanaf de basisschool leeftijd en besteedt extra aandacht aan de technische talenten van meisjes. Deelname aan de jaarlijkse Girlsday en snuffelstages en gewone stages voor meisjes zijn concrete voorbeelden van hoe we dat doen.