13 Jan 2015

10 januari 2015

Zanger opent 1e ronde Tata Steel Chess Tournament

Nick Schilder moedigt Giri aan bij partij tegen Carlsen

Nick Schilder, groot liefhebber van de schaaksport, heeft vanmiddag met een slag op de gong de 1e ronde geopend van het Tata Steel Chess Tournament in Wijk aan Zee. Het publiek was massaal toegestroomd om getuige te zijn van de eerste ronde en in het bijzonder de toppartij van Anish Giri tegen wereldkampioen Magnus Carlsen. Nick bleef na de opening nog even op het podium tussen de grootmeesters rondlopen, waarbij hij met name oog had voor de partij van Anish Giri, met wie hij bevriend is.

Het Tata Steel Chess Tournament vindt van 9 tot en met 25 januari plaats in Wijk aan Zee. Tijdens het toernooi wordt er door de Tata Steel Masters ook een ronde in Rotterdam (15 januari) en in Den Haag (21 januari) gespeeld.

Informatie over het Tata Steel Chess Tournament is te vinden op www.tatasteelchess.com. Volg ons ook via Twitter (@TataSteelChess), Facebook (TataSteelChess) en Instagram (TataSteelChess)