Jet-Net activiteiten

23 Oct 2015

Tata Steel deed ook in 2011 mee aan de landelijke onderwijsactiviteiten van Jet-Net, gericht op het Havo en VWO:

• Girlsday is een jaarlijks terugkerend evenement, waarbij meisjes uit de onderbouw van het Havo/VWO en groep 8 uit het basisonderwijs een kijkje nemen in het bedrijfsleven. Verspreid door heel het land nemen zo’n duizend meisjes deel aan de meest uiteenlopende techniekexcursies bij bedrijven en organisaties. Doel van Girlsday is meisjes te laten ervaren dat werken in de techniek interessant, uitdagend en vooral ook leuk is. Want veel meisjes hebben een beperkt of slecht beeld van techniek, een technische opleiding en werken in de technische sector.
    Tata Steel ontving circa 150 meisjes tussen de tien en vijftien jaar, van scholen uit de regio. Zij kregen onder meer een techniek & design workshop, bezochten een walserij en ontmoetten vrouwen die bij Tata Steel werken bij research, in de productie en op kantoor. De meisjes die tijdens de workshop de mooiste modelauto hadden gemaakt, werden enkele weken later door de directie ontvangen om hun werk toe te lichten.
  • Meet the Boss is een informele ontmoeting en debatwedstrijd tussen Havo- en VWO-scholieren en een manager (‘the boss’). In 2011 debatteerde Tata Steel boss Hugo Loudon van Tata Steel Packaging met scholieren van verschillende scholen uit de regio over stellingen die betrekking hadden op innovatie en duurzaamheid. Suzanne Boon van het Mendelcollege wist de toehoorders het best te overtuigen met goede argumenten. Het Huygens College won de groepsprijs.