Duurzaam inkopen

9 Sep 2013

Tata Steel koopt grondstoffen in die gebruikt worden bij de productie van ons staal, zoals ertsen, kolen en schroot. Andere inkoopstromen zijn bijvoorbeeld reservedelen voor installaties, onderhoudsdiensten, telecomdiensten of transportdiensten. Voor de meeste inkoopstromen worden meerdere leveranciers gebruikt.

De Tata Steel Group heeft een overkoepelende inkooporganisatie, die wereldwijd verantwoordelijk is voor de inkoop van goederen en diensten. Afhankelijk van de aard van goederen en diensten worden die centraal of lokaal ingekocht.

De inkoop van ijzererts en kolen vindt - evenals zink en tin - plaats op centraal niveau. Voor onderhoudsdiensten, reservedelen, water, gassen en energie sluit Tata Steel in IJmuiden zelf contracten af.

Meer dan 50% van onze externe uitgaven op het gebied van inkoop wordt besteed aan grond- en hulpstoffen (ertsen, kolen, schroot, coating-metalen, legeringen en verf). Ertsen, kolen en schroot vormen daarbij de grootste stromen.