Officiële opening Visitor Experience

8 Oct 2018

Vrijdagochtend 5 oktober heeft Hans Fischer - CEO Tata Steel Europe - officieel de geheel nieuwe Visitor Experience bij Tata Steel in IJmuiden geopend. Hij deed dit vanuit het Innovation Centre. De Visitor Experience in IJmuiden bestaat uit vier elementen: twee professionele en interactieve welkomstruimtes, ieder met eigen specifieke bezoekersgroepen, van klanten tot potentiële werknemers, interactieve tours op de site en het Innovation Centre. ”We ontvangen hier in IJmuiden meer dan 10.000 bezoekers per jaar, met deze modernisering en alle mooie vernieuwingen kunnen we nóg beter het gesprek aangaan met onze klanten en andere belanghebbenden én tegelijkertijd uitdragen dat we een fantastisch mooi bedrijf zijn dat duurzaam is in alle opzichten”, aldus een trotse Hans Fischer.

Hendrik Adam, Chief Commercial Officer, licht toe wat hij zo bijzonder vindt aan de nieuwe welkomstruimtes in het Dudok Huis en het Congrescentrum: “De beide entrees geven je een warm welkom in de wereld van staal. Ze hebben een professionele, open, moderne uitstraling en door de interactiviteit is er veel te zien en te beleven. Er is een aantal mooie showcases en producten van ons te bewonderen en via o.a. I-pads, displays, augmented reality en schermen wordt op inspirerende manier ons verhaal verteld. Tijdens de vernieuwde site tour op ons terrein krijgen bezoekers 360° films te zien. De tour heeft maar liefst 11 stops en bij elke stop lijkt het net alsof je zelf in de fabriek staat. Een geweldige bezoekerservaring!”   

In het nieuwe Innovation Centre gaan we op een interactieve manier de dialoog aan met onze klanten over de uitdagingen die hij ziet. Vanuit zijn beleefwereld en zijn business drivers. Ook is er een ‘walk of fame’ waar prachtige foto’s hangen die een mooi beeld geven van onze innovaties. Wim van der Meer, Director Research & Development TSE: “Alles waar we als bedrijf voor staan komt samen in deze Visitor Experience en sluit inhoudelijk perfect aan op onze strategie waarin de focus ligt op het leveren van hoogwaardige, gedifferentieerde staalproducten waar onze klanten om vragen.”  

Foto: Hans Fischer opent symbolisch de nieuwe Visitor Experience met het doorknippen van een metalen strik.